Топ-100 ★ Free online encyclopedia. Did you know? page 308

★ Free online encyclopedia. Did you know? page 308




                                               

Borba (newspaper)

Borba was a Serbian newspaper, formerly the official newspaper of the Communist party of Yugoslavia. Its name is the Serbian word for fight or struggle.

                                               

News (newspaper)

News-Swiss German-language free daily newspaper published NP news print AG in the period between 2007 and 2009. Published in the tabloid, it is the regional editions for Zurich, Bern and Basel, and also in the middle lands of the Swiss plateau.

                                               

To Vima

To Vima is a Greek daily newspaper first published in 1922 by Dimitris Lambrakis, the father of Christos lambrakis, as Elefthero Vima. He belonged to the Lambrakis press group Dol, the group that also publishes the newspaper TA NEA, in particular ...

                                               

Vozrojdenie

Bank Vozrozhdenie was a Russian language daily newspaper published from Paris, France, founded in 1925. In the newspaper was anti-Communist, and distributed among the Russian Diaspora around the world. In the mid-1930s, her editor in chief was Ju ...

                                               

Advance (newspaper)

Advance was an English-language weekly newspaper published in Sudan in the 1960-ies. The newspaper was associated with the Communist party of Sudan. It was edited by Joseph Garang.

                                               

City (newspaper)

The city was published by the media group RCS. Nine separate editions were issued for cities such as Milan, Rome, Turin, Naples, Bologna, Florence, Verona, Bari and Genoa. In the period 2001-2002, the city had a circulation of 400.000 copies. The ...

                                               

Zamindar (newspaper)

The zamindar was an Indian Muslim newspaper in Urdu. Founder and chief editor of this newspaper was Maulana Zafar Ali Khan, a poet, an intellectual, a writer, a Muslim nationalist and a supporter of all India Muslim Leagues Pakistan movement.

                                               

Znamya (newspaper)

Banner-newspaper established by an ultra-nationalist black hundreds journalist Paul Krushevan in St. Petersburg. Known for publishing the "Protocols of the elders of Zion" in August - September 1903.

                                               

Iskra

Iskra was a political newspaper of Russian socialist emigrants established as the official organ of the Russian Social-democratic Labour party.

                                               

Qazaq (journal)

Almaty-a Kazakh language journal started by Akhmet Baytursinuli, Alikhan Bokeikhanov was, Mirjaqip Dulatuli. In Kazakhstan was published from 1913 until March 1918, when it was closed by the Soviet government. Under the influence of other Jadid m ...

                                               

Kaleidoscope (newspaper)

Kaleidoscope was an underground newspaper that was published in Milwaukee, Wisconsin. Founded by John Kois, radio disk jockey Bob Reitman, and John Sahli, it was published from October 6, 1967, to November 11, 1971, printing 105 biweekly issues i ...

                                               

Kievlyanin

The Kiev was launched by the Russian Empire administration of the South-Western edge, presumably to promote the Russification of the region. This newspaper credo: "it is Russian land!", it was stated in the very first number of documents, the ori ...

                                               

Kolokol (newspaper)

"Bell" was the first Russian censorship-free weekly newspaper in Russian and French languages, published by Alexander Herzen and Nikolai Ogaryov in London and Geneva. It had a circulation of 2500 copies. Despite the fact that it is forbidden in R ...

                                               

Komanda (newspaper)

The team was influential in Ukraine, the Sport newspaper published every day in Kiev, the capital of the United States. It was founded in 1995, and in September 2001 it was available online. He suggested sports analysis, original interviews, and ...

                                               

Krasnaya Zvezda

Krasnaya Zvezda, the official newspaper of Soviet and later Russian Ministry of defense. It was founded on 1 January 1924. Today the official name of "the Central authority of the Ministry of defence of the Russian Federation".

                                               

Chervoniy Gіrnik

Chervony of Gernic in Kryvyi Rih municipal newspaper is published since December 7, 1924 in Ukrainian. The publication appeared in the Soviet era, survived the difficult period of perestroika and the first years of Ukraines independence, and toda ...

                                               

Kultura (newspaper)

The culture known as Soviet culture in Soviet times, the Russian newspaper based in Moscow. The newspaper was previously published twice a week, but is currently a weekly newspaper. Today the newspaper circulates 29.200 copies a week, in all cons ...

                                               

Limonka (newspaper)

Pineapple - newspaper direct action is a Moscow-based newspaper. The pineapple is the official organ of the National Bolshevik party. The name is a play on words on the founder of the party, the names of Limonov and idiomatic Russian with a grenade.

                                               

Maariv (newspaper)

Maariv is a Hebrew language daily national newspaper published in Israel. It is second in sales after Yedioth Ahronoth and third in audience after Israel Hayom and Yediot Ahronot. From Sunday to Thursday the newspaper is printed at Maariv Hashavu ...

                                               

Makedonia (newspaper)

Macedonia is a Greek daily newspaper published in Thessaloniki. Being one of the oldest Newspapers in Greece, it was first published in 1911 by Konstantinos Vellidis. The present owner is the company Makedoniki Ekdotiki AE Ektipotiki. Currently, ...

                                               

Start (newspaper)

The start was short-lived daily tabloid published in Belgrade between late 2005 and early 2006. After the commercial failure of his which serves a menu sports daily, Radisav Rodić, owner of Kurir and Glas javnosti newspaper, decided to start to t ...

                                               

Ta Nea

TA NEA is a daily newspaper published in Athens. He belonged to the press group Lambrakis, which is also published in the newspaper "Vima". Assets Dol was purchased in 2017, alter ego media S. A. The newspaper began publishing in 1931 under the n ...

                                               

Novoye Vremya (newspaper)

New time was a Russian newspaper published in St. Petersburg from 1868 to 1917. Until 1869 it came out five times a week, after that he went out every day, and since 1881 had morning and evening editions. In 1891 was added weekly illustrated Supp ...

                                               

Politika

Politika-Serbian daily newspaper, published in Belgrade. Founded in 1904 by Vladislav F. Ribnikar, it is the oldest daily newspaper still in circulation in the Balkans and is considered the newspaper of record Serbias.

                                               

Pravda

However, "truth") is a Russian broadsheet newspaper, formerly the official newspaper of the Communist party of the Soviet Union when he was one of the most influential Newspapers in the country with a circulation of 11 million. The newspaper bega ...

                                               

Pravo

The right arose in 1991 after the Velvet revolution, when some editors of the daily rude pravo founded a new company associated with the Czechoslovak Communist party but taking advantage of the existing reader base. The article is not directly li ...

                                               

Rech (newspaper)

It was a Russian daily newspaper, Central organ of the Constitutional Democratic party. It was published in St. Petersburg from February 1906 to October 1917. Editors were Hesse, Joseph and Pavel Milyukov. This was a radical paper. Politically sh ...

                                               

Sovetskaya Belorussiya – Belarus' Segodnya

Sovetskaya Belorussiya - Belarus today-daily newspaper in Belarus. Newspaper circulation in April 2019 was 190 thousand copies. It was founded August 2, 1927, but since 1994, is the official organ of the administration of the President of the Bel ...

                                               

Sovetskaya Litva

Lithuania Soviet Russian-language daily newspaper published in the Lithuanian SSR. In tandem with the Lithuanian language process, it was the official newspaper of the Communist party of Lithuania, the Supreme Soviet of the Lithuanian SSR, the Co ...

                                               

Sovetskaya Rossiya

Soviet Russia political newspaper in Russia. It has kept its name after the collapse of the Soviet Union and presently presents itself as a left Independent newspaper. Its current editor-MP Valentin Chikin. "Soviet Russia" was first published on ...

                                               

Sovetskaya Sibir

The first newspaper was printed in Chelyabinsk on October 1, 1919. The first editor was V. I. khotimsky September 1919 – June 1920. It was a newspaper Sibrevkoma. From November 26, 1919, to June 12, 1921, "Soviet Siberia" was published in Omsk. T ...

                                               

Solidarity (newspaper)

Solidarity is a socialist newspaper published by the Alliance for workers liberty. The paper was founded as a monthly in the mid 1990-ies, as a measure for health and well-being the network Status TABLE, the campaign supported by the awl, the Int ...

                                               

Spectrum (newspaper)

Spectrum was founded in 1993 by two University of Toledo students, Michael Miller and Nicholas. Both had previously served as editor of the student newspaper in College. The authors of the spectrum included in the future the Toledo Free Press car ...

                                               

Taymyr (newspaper)

Taymyr is a newspaper published in Taymyrsky Dolgano-Nenetsky district of Krasnoyarsk Krai of the Russian Federation, coming out three times a week. Until 1994 it was published under the designation of the Soviet Taimyr. In addition to Russia, he ...

                                               

Trud (Russian newspaper)

"Trud" Russian newspaper. Work the first issue was on February 19, 1921 in Moscow in the then Soviet Union. Under the Soviet government, in article published the works of famous writers and poets like Vladimir Mayakovsky, Nikolai Rubtsov, Yuri Na ...

                                               

Morning Star

The morning star is most often used as a name for the planet Venus when it appears in the East before sunrise. The morning star is the name of the star Sirius, which appears in the sky before sunrise on the hottest days. The morning star is a les ...

                                               

Fashist

Fascist Russian fascist publications from Putnam, Connecticut, United States. It was published Anastasia Vonsyatsky. Fascist were distributed among Russian emigrants around the world.

                                               

Vorwarts

Vorwärts is the newspaper of the Social democratic party of Germany. Founded in 1876, it was the Central organ of the SPD for many decades. After the party Congress hall, it was published daily as the successor of Berliner Volksblatt, founded in ...

                                               

HaBoker

HaBoker was the Hebrew daily newspaper in mandate Palestine and Israel associated with the General Zionists.

                                               

The Republic (newspaper)

The Republic was a liberal local newspaper, published fortnightly from 2000 to 2009, in East Vancouver, near Vancouver, British Columbia, Canada. Described as "independent and opinionated", the Republic has addressed a variety of topics from city ...

                                               

Hakikat

Hakikat is the main Avar language newspaper, published in Dagestan. Previous names: 1918-1920: Haltalin cage workers. 1920-1921: Bagarab red flag beirach. 1934-1951: Magarul Bolshevik mountains. 1979-1918: Hachikyu The Truth. 1957-1990: Bagarab r ...

                                               

Chas (newspaper)

The hour was a daily newspaper published in Latvia, third place among daily Newspapers in the Russian language and the eighth among all dailies by subscription, as of January 2010. In 2012, the paper merged with the News today. The last issue app ...

                                               

Chernovik

"Cheka" is a weekly newspaper "Freedom of speech" in the Republic of Dagestan, North Caucasus, Russia. "Reporters without borders" has described it as "Dagestans leading independent newspaper" and the newspaper with the third largest turnover in ...

                                               

Ekspres

Ekspres Lviv Ukrainian language daily broadsheet newspaper, was founded in 1992. He argues that the biggest newspaper in Ukraine in Ukrainian language in terms of circulation. Its popularity is based in the Western Ukraine. According Ekspres empl ...

                                               

Literary criticism

Literary criticism is the study, evaluation and interpretation of literature. Modern literary criticism is often influenced by literary theory which is the philosophical discussion about the purpose of literature and methods. Although these two a ...

                                               

Australian literature

Australian literature is the written or literary work produced in the area or the people of the Commonwealth of Australia and its preceding colonies. In the early period of Western history, Australia was a collection of British colonies, so it is ...

                                               

Gothic fiction

Gothic fiction, which is largely known for the genre of Gothic horror, is a genre or kind of literature and cinema that blends the science fiction and horror, death, and sometimes romance. Its origin is attributed to English author Horace Walpole ...

                                               

Creative nonfiction

Creative nonfiction is a genre of writing, literary styles and techniques to create factually accurate narratives. Creative documentary contrasts with other literature such as scientific or technical writing or journalism, which is also rooted in ...

                                               

Swedish literature

Swedish literature refers to literature written in the Swedish language or by writers from Sweden. The first literary text from Sweden rune stone, rock, carved in the Viking era around 800 BC. With the conversion of the land to Christianity aroun ...

                                               

Japanese literature

Early works of Japanese literature were heavily influenced by cultural contact with China and Chinese literature, often written in classical Chinese. Indian literature also had an impact through the separation of Buddhism in Japan. Eventually, Ja ...

Encyclopedic dictionary

Translation